Forum Po prostu D&D Strona Główna Po prostu D&D
Rzuć się w wir przygody- Po prostu D&D
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Boskie plagi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Po prostu D&D Strona Główna -> Rytuały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Smg
Mistrz Podziemi
Mistrz Podziemi



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:25, 23 Lip 2006    Temat postu: Boskie plagi

Boskie plagi

Przywoływanie
Poziom: 6
Czas odprawiania: 12 godzin
Obszar: Dowolna figura o powierzchni do 1 000 000 km kwadratowych
Czas trwania: (patrz opis)
Rzut obronny: (patrz opis)
Odporność na czary: Tak

Wymagania: Do odprawienia rytuału potrzeba dziesięciu prowadzących, z których każdy musi być zdolny rzucić jeden z wymienionych dalej czarów na 20. poziomie czarującego (w nawiasach po nazwie czaru wskazano, ilu prowadzących zdolnych do rzucenia danego czaru potrzeba):polimorfowanie dowolnego obiektu (1), zesłanie roju (4), zakażenie (2), kontrolowanie pogody (1), głębsza ciemność (lub podobny czar) (1) palec śmierci (1).
Dodatkowo, wszyscy prowadzący muszą wyznawać wiarę w tego samego boga.
Pomocnicy, których do odprawienia rytuału potrzeba 40, również muszą być wyznawcami wyżej wspomnianego boga. Poza tym nie muszą spełniać żadnych wymagań.

Odprawianie rytuału:

Przygotowanie:
Przygotowanie obszaru rytuału: Jako, że obszar rytuału jest ogromny, przygotować należy jedynie jego część. Najpierw należy ogrodzić teren mający być obszarem rytuału, stawiając na wierzchołkach tworzonej przez niego figury kapliczki boga mającego zesłać plagi i konsekrując je(lub profanując jeżeli bóg jest zły). Następnie w najwyższym punkcie całego terenu trzeba przygotować ołtarz. Jest to kamienny stół stojący w centrum dziesięcioramiennej gwiazdy wpisanej w okrąg. Wzory otaczające ołtarz powinny zostać wytyczone za pomocą sproszkowanej kości wymieszanej z rubinowo – krwawnikowym proszkiem i zmieloną korą przeszło stuletniego drzewa. Potrzebna ilość wspomnianych składników powinna kosztować nie mniej niż 50 000 sz. Dodatkowo wokół ołtarza, na przedłużeniach ramion gwiazdy, należy rozpalić dziesięć ogni rozmiaru przynajmniej pochodni, w w ramionach gwiazdy, blisko miejsc, gdzie będą stali prowadzący, ustawić platynowe kadzielnice (warte 2500sz każda) wypełnione typowym rytualnym kadzidłem danego boga (koszt całkowity kadzidła wyniesie około 700sz). Do samego stołu należy przywiązać typową ofiarę składaną ku czci danego boga.
Przygotowanie odprawiających: Prowadzący powinni ustawić się na wierzchołkach gwiazdy, twarzami w stronę ołtarza w następującej kolejności – polimorfowanie, zesłanie roju, zesłanie roju, zesłanie roju, zakażenie, zakażenie, kontrolowanie pogody, zesłanie roju, głębsza ciemność, palec śmierci.
Pomocnicy zaś powinni otoczyć gwiazdę kręgiem i przybrać pozy modlitewne typowe dla danej religii.
Ceremonia: Kiedy rozpoczyna się ceremonia, pomocnicy powinni zacząć wznosić modły do boga – patrona rytuału, prosząc go, by wysłuchał ich próśb i zesłał na wskazany teren swoje boskie plagi. ST utrzymania skupienia wynosi dla nich 15.
W tym czasie prowadzący powinni wolnym krokiem podejść do ołtarza i jednocześnie zadać ofierze po jednym ciosie rytualnym sztyletem (mistrzowsko wykonanym sztyletem z obsydianu, cena nie mniej niż 1000sz za sztukę), po czym zanurzyć w jej krwi opuszki palców i powrócić na pierwotne pozycje. Następnie po kolei, co minutę, w kolejności wymienionej powyżej, powinni rozpocząć inkantacje i modły ku bogu. Kiedy minie pół godziny, nadchodzi czas na wezwanie pierwszej plagi. Pierwszy z prowadzących rzuca przygotowany przez siebie czar (polimorfowanie dowolnego obiektu) na ołtarz, wzywając jednocześnie boga do wysłuchania jego prośby i wprowadzając pewne modyfikacje w brzmieniu zaklęcia. Kiedy skończy kontynuuje prowadzenie ceremonii wyrysowując w powietrzu mistyczne symbole. Całość zajmuje około godziny. Po tym czasie drugi z prowadzących powinien podjąć identyczne czynności, i tak, aż wszyscy z prowadzących rzucą przygotowane czary na ołtarz i wybłagają u swego patrona zrealizowanie prośby. Prowadzący, którzy aktualnie nie zajmują się błaganiem o plagę, powinni wnosić modły. Ci, którzy zaklęcie już rzucili, zapalają leżącą u ich stóp kadzielnice. Kiedy wszyscy zakończą już inkantację, w powietrzu pojawi się krótka, iluzoryczna wizja wyznaczonego terenu nękanego plagami. Efekty samych plag ujawnią się dopiero po ustabilizowaniu efekty rytuału.
ST utrzymania skupienia dla prowadzącego jest standardowe.
Stabilizacja efektu: Kiedy prośby zostały już wysłane, należy ostatecznie przekonać boga, by je zrealizował. Nieudana stabilizacja efektu powoduje utracenie przez prowadzących 3k4/4k12 punktów poczytalności. Udana stabilizacja sprawia, na wyznaczony teren spadnie dziesięć boskich plag:
-Przemiana wody w krew – godzinę po zakończeniu rytuału cała woda (również ta zawarta w innych napojach, lecz nie w żywych organizmach) w wyznaczonym terenie zamienia się w krew stworzenia złożonego w ofierze. Jest to niemożliwy do rozproszenia lub zanegowania efekt ciągły, ustępujący dopiero po tym, jak woda opuści przeklęty obszar lub po roku i jednym dniu od odprawienia rytuału.
- Deszcz żab – dzień później na cały wyznaczony obszar spada deszcz żab. Trwa on przez dziesięć minut i pokrywa cały obszar rytuału kumkającymi i rechoczącymi płazami. Jest to efekt chwilowy, który nie daje prowadzącym rytuału żadnej kontroli nad płazami, które są normalnymi, zdrowymi i niemagicznymi przedstawicielami swojego gatunku. W czasie deszczu każda postać przebywająca na poza schronieniem co rundę odnosi 1k4 obrażeń miażdżonych na skutek trafienia zwierzętami. Dodatkowo każdy przebywający w zasięgu 1,5 metra jest traktowany, jakby miał połowiczne ukrycie, oddalony o 3m jakby miał ¾ ukrycia, zaś stojący jeszcze dalej, jakby miał całkowite ukrycie.
- Plaga komarów – dwie doby po tym, jak zakończył się deszcz żab, na przeklęty obszar spada plaga komarów. Na całym obszarze kłębią się ich prawdziwe chmary, kłując i wysysając krew. Efekt ten działa analogicznie do czaru zesłanie roju na 20. poziomie czarującego. Po siedemdziesięciu dwóch godzinach, efekt ustępuje a komary znikają.
- Plaga much – gdy tylko znikną komary, ich miejsce zastępują muchy. Efekt ten działa analogicznie do czaru wezwanie roju na 20. poziomie czarującego. Muchy znikają dopiero, gdy nadejdzie czas na plagę ósmą.
- Zaraza – dwie doby od rozpoczęcia najazdu much, wszystkie zwierzęta gospodarskie (bydło, nierogacizna, drób, psy, koty i podobne stworzenia) zostają zarażone gorączką brudu. Jest to efekt chwilowy, możliwy do odparcia rzutem obronnym na wytrwałość, którego ST jest modyfikowane roztropnością.
- Wrzody i pryszcze – dobę po rozpoczęciu się zarazy wszystkich mieszkańców regionu należących do jednego typu (zazwyczaj humanoidów) wyznaczonego przez prowadzącego rzucającego czar pokrywają wrzody i pryszcze. Skutkuje to karą –4 do testów charyzmy w kontaktach z innymi postaciami oraz karą –2 do wszystkich testów ataku i umiejętności (ze względu na ból i niewygodę wynikającą z posiadania wyprysków). Jest to efekt chwilowy, możliwy do odparcia rzutem obronnym na wytrwałość, którego ST jest modyfikowane roztropnością.
-Grad – dziesięć godzin od pojawienia się pryszczy, na cały przeklęty obszar spada grad wielkości kurzych jaj. Wszystko, co wystawione na jego działanie otrzymuje w rundzie 2k6 obrażeń miażdżonych. Jest to efekt działający podobnie do kontrolowania pogody, trwający przez sześć godzin.
-Szarańcza – o świcie, który nastąpi po gradobiciu, ze wschodu nadleci nad obszar rytuału plaga szarańczy. Są to zwyczajne, niemagiczne owady, występują jednak w wystarczającej liczbie, by pożreć wszelkie rośliny na przeklętym terenie, co nie powinno zająć więcej, niż tydzień. Kiedy tak się stanie, znikają. W pozostałych aspektach efekt ten działa identycznie jak nienasycona szarańcza (KBiE).
- Ciemności – Kiedy szarańcza zniknie, cały obszar działania rytuału spowijają ciemności. Efekt działa analogicznie do czaru głębsza ciemność (lub podobnego czaru, który został użyty w czasie odprawiania rytuału) i znika po miesiącu.
- Śmierć pierworodnych – po piętnastu dniach od zapanowania ciemności, o północy giną wszystkie pierworodne dzieci (niedojrzałe fizycznie osobniki) na obszarze działania. Jest to efekt analogiczny do efektu czaru palec śmierci. Który można zanegować udanym rzutem obronnym na wytrwałość, o ST modyfikowanym roztropnością.

Błędne odprawienie rytuału: Błędnie przeprowadzony rytuał może mieć rozmaite efekty, z których MP powinien wybrać jeden, najwłaściwszy jego zdaniem. Może to być zwyczajne niezadziałanie połączone z utratą przez odprawiających podanej wyżej liczby punktów poczytalności, zesłanie plag na inny obszar, przeklęcie prowadzących, lub zalanie ołtarza z przyległościami boskim ogniem.

Koszt rytuału: 85 700sz + koszt wybudowania ołtarza


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Smg dnia Pon 17:28, 24 Lip 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qball
Maniak
Maniak



Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Pon 17:12, 24 Lip 2006    Temat postu:

Też nad czymś podobnym myslałem Smg Smile . No ale mnie ubiegłeś.
Bardzo fajny rytuał, tylko kilka zastrzeżeń:

Cytat:
Poziom: 5


Nie za nisko? Obszar wielkości 1000000 km. Niektóre efekty trwają bardzo długo. Ostatnia plaga uśmierca. Wydaje mi się że za niski poziom temu dałeś.

Cytat:
konsekrując je(lub profanując jeżeli bóg jest zły).

Cytat:
Do samego stołu należy przywiązać typową ofiarę składaną ku czci danego boga.

Cytat:
zadać ofierze po jednym ciosie rytualnym sztyletem (mistrzowsko wykonanym sztyletem z obsydianu, cena nie mniej niż 1000sz za sztukę), po czym zanurzyć w jej krwi opuszki palców i powrócić na pierwotne pozycje.


Nie wydaje mi się Smg żeby wyznawcy dobrego bóstwa składali w ofierze żywą istotę. I do tego jeszcze dziabali ją sztyletem i nurzli w jej krwi opuszki palców. To raczej podpada pod rytuał dla tych złych.



Cytat:
godzinę po zakończeniu rytuału cała woda (również ta zawarta w innych napojach, lecz nie w żywych organizmach) w wyznaczonym terenie zamienia się w krew stworzenia złożonego w ofierze. Jest to niemożliwy do rozproszenia lub zanegowania efekt ciągły, ustępujący dopiero po tym, jak woda opuści przeklęty obszar lub po roku i jednym dniu od odprawienia rytuału.


Czyli woda w rzekach też zmienia się w krew i pozostaje nią aż do czasu wypłynięcia z objętego działaniem rytuału terenu? Czy ryby i inne zwierzęta zamieszkujące rzekę na terenie rytuału giną z braku tlenu? A jeśli na terenie odprawiania rytuału znajduje się akwen którego część znajduje się poza terenem rytuału, to czy woda w nim również zamieni się w krew? A może zamieni się w krew tylko na tej części która jest na terenie rytuału?

Cytat:
czasie deszczu każda postać przebywająca na poza schronieniem odnosi 1k4 obrażeń miażdżonych na skutek trafienia zwierzętami.


Te obrażenia są zadawane w każdej rundzie trwania żabobicia? Nie sprecyzowałeś.

Cytat:
W pozostałych aspektach efekt ten działa identycznie jak nienasycona szarańcza (KBiE).


Nie mam KBiE. Nie wiem jaki jest efekt nienasyconej szrańczy. To jakiś czar jest, tak?

Bardzo dobra robota. A kiedy rozwiejesz moje wątpliwości to pewnie okaże się jeszcze lepsza Wink .


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smg
Mistrz Podziemi
Mistrz Podziemi



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 17:25, 24 Lip 2006    Temat postu:

Cytat:
Nie wydaje mi się Smg żeby wyznawcy dobrego bóstwa składali w ofierze żywą istotę. I do tego jeszcze dziabali ją sztyletem i nurzli w jej krwi opuszki palców. To raczej podpada pod rytuał dla tych złych.

Konsekracja podpada też pod neutralnych bogów. Zresztą, Bóg Chrześcijan też jest (chyba) dobry, a składano mu ofiary ze zwierząt. Nie widzę problemu.
Cytat:
Czyli woda w rzekach też zmienia się w krew i pozostaje nią aż do czasu wypłynięcia z objętego działaniem rytuału terenu? Czy ryby i inne zwierzęta zamieszkujące rzekę na terenie rytuału giną z braku tlenu? A jeśli na terenie odprawiania rytuału znajduje się akwen którego część znajduje się poza terenem rytuału, to czy woda w nim również zamieni się w krew? A może zamieni się w krew tylko na tej części która jest na terenie rytuału?

Tak, tak, nie, tak.
Cytat:
Te obrażenia są zadawane w każdej rundzie trwania żabobicia? Nie sprecyzowałeś.

Tak. Sprecyzuję.
Cytat:
Nie mam KBiE. Nie wiem jaki jest efekt nienasyconej szrańczy. To jakiś czar jest, tak?

Przedmiot magiczny, który zamieni się w jedną, dużą i diablo żarłoczną szarańczę, ktora zeżera wszystko co roślinne na terenie. Jeżeli będziesz potrzebował detali, daj znać na priv, podeślę Ci


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Qball
Maniak
Maniak



Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: z nienacka

PostWysłany: Wto 16:05, 25 Lip 2006    Temat postu:

Smg napisał:
Konsekracja podpada też pod neutralnych bogów. Zresztą, Bóg Chrześcijan też jest (chyba) dobry, a składano mu ofiary ze zwierząt. Nie widzę problemu.


No dobra, zgodzę się. A Bóg chrześcijan jest dobry tylko dlatego że się tak twierdzi. Tak naprawdę to zawistny, okrutny i mściwy Bóg. Ale dobra - ofiary ze zwierząt dla dobrych bogów mogą być.

Smg napisał:
Jeżeli będziesz potrzebował detali, daj znać na priv, podeślę Ci


Daję więc znać. I z góry dziękuję Very Happy .

Teraz kiedy wiem już prawie wszystko, rytuał wydaje się jeszcze ciekawszy. No i dobrze że sprecyzowałeś z tymi żabami Smile .

EDIT:
Widzę też że zwiększyłeś poziom o jeden w górę. Teraz to lepiej wygląda:).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
iron_master
Fanatyczny Gracz
Fanatyczny Gracz



Dołączył: 11 Maj 2006
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 16:11, 26 Lip 2006    Temat postu:

Całkiem przyjemny egipski rytuałVery Happy Na razie nie mama czasu wdawać się w szczegóły, jednak na pierwszy rzut oka wygląda bardzo dobrze;)

Cytat:
Jeżeli będziesz potrzebował detali, daj znać na priv, podeślę Ci

Ja też bym prosił jeśliby nie było to problemem Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Smg
Mistrz Podziemi
Mistrz Podziemi



Dołączył: 18 Mar 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 17:25, 02 Sie 2006    Temat postu:

Ok. Dzisiaj roześlę informacje o szarańczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
twojtyp
Nieznajomy
Nieznajomy



Dołączył: 10 Lut 2015
Posty: 1
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 10:38, 10 Lut 2015    Temat postu:

Czemu mamy poświęcać zwierzęta na ofiary...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Po prostu D&D Strona Główna -> Rytuały Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin