Po prostu D&D
Rzuć się w wir przygody- Po prostu D&D
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
Zaloguj
Forum Po prostu D&D Strona Główna
->
Biblioteka magów
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
O forum i dla forum
----------------
Tablica ogłoszeń
Forum ogólne
----------------
Zakątek bardów
Biblioteka magów
Dzicz
Karczma
Wszystko o DnD
----------------
Kodeks Praw D&D
Szkoła Teatralna
Sala treningowa
Lista ulubionych wrogow tropiciela
O rytuałach
----------------
Mechanika rytuałow
Rytuały
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Qball
Wysłany: Nie 22:43, 28 Maj 2006
Temat postu:
Niestety wszystkich bubli nie da się wyeliminować. W końcu korektorzy to też ludzie i mają prawo do popełniania błędów. Ja mam takie zboczenie związane z wyłapywaniem wszystkich błędów i literówek w każdej książce. I powiem Wam że pomimo kilku błędów ta książka jest zrobiona całkiem porządnie i bez poważniejszych porażek.
amnezjusz napisał:
Drowy wyznające Vhearauna są o wiele mniej chaotyczne niż te od Lolth i to dzięki swoistej organizacji są w stanie odnosić takie sukcesy jak te w Cormanthyrze.
Wogóle, od jakiegoś czasu z panteonu drowów najbardziej lubię Vhaerauna. Jego wyznawcy nie są tak ewidentnie wrogo nastawieni do innych.
Amnezjusz
Wysłany: Nie 21:41, 28 Maj 2006
Temat postu:
Cytat:
Drowy zostały ciekawie ujęte- mamy do czynienia nie z fanatyczkami bawiącymi się w miniwojenki domów w imię Lolth, ale z współpracującymi ze sobą, groźnymi i niebezpiecznymi grupkami chcącymi nie zabijać dla samej frajdy, lecz wywalczyć ziemię i władzę, co zdziwi niektórych graczy tak, jak drużynkę z opowiadania na początku opisu Drowów
Dokładnie. Drowy wyznające Vhearauna są o wiele mniej chaotyczne niż te od Lolth i to dzięki swoistej organizacji są w stanie odnosić takie sukcesy jak te w Cormanthyrze.
Cytat:
Ponadto te gargulce mają u mnie duży plus za statsy- lubię wszystko, co ma więcej niż 1 KW i awansuje w klasach, gdyż można fajnie zaskakiwać graczy niespodziewających się połączenia potwora z BN
+1 Potwory z klasami postaci są u już u mnie na porządku dziennym, ale i tak uważam to za rzezcz bardzo fajną i przydatną.
Cytat:
Irytują też małe wady np drow łotrzyk ma bład w tabeli przy umiejętnościach ciche poruszanie i ukrywanie
No właśnie. Błędy irytuja tym bardziej że ISA tak długo zwlekała z wydaniem nowego podręcznika i powinna bardziej sie skupić na korekcie.
iron_master
Wysłany: Nie 21:25, 28 Maj 2006
Temat postu:
Mi osobiście najbardziej spodobali się Czerwoni Magowie. Trochę boli kiepski opis mniejszych organizacji i miękka oprawa. Irytują też małe wady np drow łotrzyk ma bład w tabeli przy umiejętnościach
ciche poruszanie
i
ukrywanie
Planetourist
Wysłany: Nie 12:31, 21 Maj 2006
Temat postu:
Mam już sa sobą większosć
Władców
i wciąż mi się podobają. Wszystkie organizacje są wyjątkowe i ciekawe, ale po kolei:
-
Drowy
zostały ciekawie ujęte- mamy do czynienia nie z fanatyczkami bawiącymi się w miniwojenki domów w imię Lolth, ale z współpracującymi ze sobą, groźnymi i niebezpiecznymi grupkami chcącymi nie zabijać dla samej frajdy, lecz wywalczyć ziemię i władzę, co zdziwi niektórych graczy tak, jak drużynkę z opowiadania na początku opisu Drowów
-
Kir-lanany
z kolei nadają się dobrze do psychologicznej gry, w której dramat odciętej od bogów i zycia wiecznego- a przy tym dość bojowej i nienawistnej, by zadowolić H&S'owców- rasy będzie motywem przewodnim. Spotkanie z Głosem-filozofem możeokazać się bardzo ciekawym motywem w kampanii. Ponadto te gargulce mają u mnie duży plus za statsy- lubię wszystko, co ma więcej niż 1 KW i awansuje w klasach, gdyż można fajnie zaskakiwać graczy niespodziewających się połączenia potwora z BN
-
Bractwo tajemnic
niestety wypada nieco gorzej- organizacja zrzeszająca magów, pod przywództwem licza, współpracująca z diabłami i chcąca podbić Srebrne March(w)ie... [ziewnięcie]
Quigon
Wysłany: Pią 15:38, 12 Maj 2006
Temat postu:
Ja jeszcze nie miałem okazji zakupić tego podręcznika, ale jak widze (po Waszych opiniach) jest chwalony. Za niedługo mam urodzinki, więc troszke funduszy się nazbiera i myślę, że spokojnie wydam je na Władców Mroku. Ciesze się, że większość książki opiera się na części fabularnej
. Tego było trzeba
.
iron_master
Wysłany: Czw 21:54, 11 Maj 2006
Temat postu:
No zarejestrowałem się w końcu to się wypowiem
Książeczka bardzo mi się podobała, przede wszystki na część fabularną i wspomniane już mapki. Nie chce się powtarzać, powiem tylko że z PrC może i nie były super ale większość podobnie jak podręcznik fabularnie bardzo dobre. Szczególnie przypadł mi do gustu thayski rycerz i entrpista. Może typowy BG ich nie weźmie ale dla MP jak znalazł
.
Zlepiłem posty - błąd naprawiony
.
Quigon
Qball
Wysłany: Czw 21:16, 11 Maj 2006
Temat postu:
Władcy to rzeczywiściwe bardzo udany dodatek. Stawiam go na jednej półce z Srebrnymi marchiami które równie mocno przypadły mi do gustu.
Co mi się spodobało? Podręcznik to głównie warstwa fabularna, bez - niepotrzebnej w tym przypadku - mechaniki. Dobrze że nie użyli mechanicznych rozpisek wszystkiego jako zapchajdziur, tylko skupili się na fabularnej osnowie organizacji.
Kolejnym plusem są oczywiście owe mapki. Bardzo fajne i użyteczne. Opisy narkotyków? Może się przydadzą, w końcu lepiej jak postać gracza ćpa a nie sam gracz. Najbardziej przypadł mi do gustu opis "strategii marketingowych" thayan - pozatym świetna mapka enklawy. Z pomniejszych organizacji - Dom Karanok i Eldreth veluuthra.
Co mi się nie podobało. Nie podobało mi się potraktowanie niektórych organizacji po macoszemu. Zdecydowanie za krótkie opisy wspomnianego już Towarzystwa Krakena oraz Domu Karanok i Eldreth veluuthra.
Co do demonfey - rzeczywiście trochę słabawi są.
No i prestiżówki leżą. Ale nie dla nich kupiłem ten dodatek i ogólnie rzecz biorąc ich wykonanie mi zwisa.
Planetourist
Wysłany: Czw 19:10, 11 Maj 2006
Temat postu:
No, w końcu mam moje propozycje co do (na razie tylko ogólniki). Oto moja propozycja na poziomy (i na razie tylko to) poszczególnych Fey'ri z Demonfey:
siatka szpiegowska (12 osób):
1 Łtr 3/Zak 6/Arcane Trickster 3
1 Łtr 4/Woj 2/Skr 4
1 Łtr 6/Arcyszpieg 5
1 Trp 10/ Łrt 2
2 Łtr 5/ Skr 3
2 Łtr 4/Wjk 4
2 Łtr 3/ Zak 6
2 Łtr 3/ Trp 5
Wojownicy (13 osób):
1 Wjk 7/Rcc 5
1 Wjk 8/Łtr 3
1 Wjk 10
1 Zak 5/ Wjk 5
2 Wjk 8
2 Wjk 5/ Trp 3
1
Paladyn rzezi
8
2 Wjk 4/Zak 4
2 Wjk 7
Magowie (8 osób)
1 Zak 14/Acm 2
1 Kpn 13 Ghaunadaura
1 Mistrz przywołwyań 12
1 Zak 10
1 Zak 7/Łtr 2
1 Zak 8
2 Zak 7
Co wy na to? Od razu mówię- nie ma klas BN, bo po prostu nie ma na nie miejsca- wszyscy muszą być elitą. Ponadto jeszcze raz zaznaczam, że to narazie rozpiska poziomów Fey'ri z oraganizacji- nikogo więcej.
Amnezjusz napisał:
Dodatkowo teraz, keidy załapałem całkiem dochodową pracę
Gratuluję
Amnezjusz
Wysłany: Pon 16:21, 08 Maj 2006
Temat postu:
Cytat:
Czy te krótkie historyjki to będzie wyciąg z oficjalnych źródeł? A jeżeli tak, to skąd masz więcej informacji o Krakenarach i ich przywódcy
Tak, raczej tak;) Jeśli chodzi o Społeczność Krakena to na razie jest w "planach" a dalsze, głębsze info. mam zamiar wymarać od Eric L. Boyda, Eda G., Seana K. Reynoldsa lub kogoś ich pokroju(mam szczerą nadzieję, że się uda). Na razie na pierwszy plan idą NPc z
Lost Empires of Faerun
jak np. Głównodowodzący Wojsk Mullhorandu, Lord Khemenhet i inni mniej lub więcej znani bohaterowie. Później zabiorę się za NPC-ów wczesno edycyjnych, których nie "przerobiono" jeszcze na Wizards board
Dodatkowo teraz, keidy załapałem całkiem dochodową pracę będę miał łatwiejszy dostęp do zagranicznych podręczników, co znacznie ułatwi mi prace
Planetourist
Wysłany: Nie 21:07, 07 Maj 2006
Temat postu:
Czy te krótkie historyjki to będzie wyciąg z oficjalnych źródeł? A jeżeli tak, to skąd masz więcej informacji o Krakenarach i ich przywódcy?
PS. jutro planuję zrobić moją rozpiskę poziomów poszczególnych członków Demonfey (może ci lepsi nawet z imionami i ew. krótką historią), bo jakoś polubiłem Fey'ri (może dlatego, że sesja na której jeden z nich wsytąpił była jedną z moich lepszych
)
Amnezjusz
Wysłany: Nie 20:28, 07 Maj 2006
Temat postu:
Cytat:
PS. Czy Sarya i Xhalth to Kambidony? Chyba tak (AFAIR były to elfie półczarty) ale od pewnego czasu wzrok mam utkwionyw Pierwszej Materialnej Torilu i powoli zapominam niektóre planarne niuanse.
Kambi
d
onami to nie są, ale Kambionami owszem
Ale problem, który poruszyłeś jest naprawdę ciekawy. 52 członków w tym mała ilość postaci wysoko poziomowych(nie licząc dwójki Sarya i Xalth) i postacie do czwartego poziomu maks. Na niczym innym niż na działaniu w ciszy i pozyskiwaniu nowych członków nie powinno im zależeć. To że fiendów nie ma w statsblocku nie znaczy jeszcze że żaden fiend nie jest członkiem Daemonfey(jednak fakt, że nie ma o takich mowa jest dość dziwny i tym bardziej każe myśleć, że żadnego fienda w DF nie ma).
Z innych spraw szkoda trochę, że nie rozpisano przywódcy Społeczności Krakena, Wybrańca Umberlee(choć nie jest to aż taka wielka strata bo sam sobie opracuje jego staty na 3.5[niedługo na
Polach rzepy
rozpocznę temat w którym będę umieszczał moje rozpiski z krótkimi historyjkami oficjalnych bohaterów Krain, których nie rozpisano jeszcze na innych forach ]
)
Aha jeszcze jedno. Brak bardziej szczegółowych informacji w podręczniku można uznać za plus i minus, zależy jak sie na tą sprawę spojrzy, tu muszę przyznać ci rację
Planetourist
Wysłany: Nie 18:21, 07 Maj 2006
Temat postu:
Co do braku informacji o niektórych- dla mnie to plus, bo mamy i coś dla leniwych MG, którzy wolą mieć gotowy opis, i coś dla tych, którzy lubią mieć pole do popisu i wprowadzania własnych zmian- ja raz jestem jednym, raz drugim, więc dla mnie doskonale
Natomiast zdołował mnie nielogiczny opis Demonfey. Ornganizacja o tak małej liczbie członków (dodajmy, że jako Fey'ri są oni dość inteligentni) powinnadziałac z ukrycia i nigdy nie narażać życia choć jednego przedstawiciela- poza zdrajcami oczywiście, a Sarya powinna pilnować, by wszyscy byli wszechstronni i elitarni. Tymczasem mamy tam do czynienia z Demonfey na 2-3 poziomie postaci, więc raczej mało kto jest elitarny. Poza tym dziwi mnie, że ani w opisanej kryjówce, ani w samym "statsblocku" organizacji nie ma żadnych czartów, które iMHo powinny służyć tej grupie.
PS. Czy Sarya i Xhalth to Kambidony? Chyba tak (AFAIR były to elfie półczarty) ale od pewnego czasu wzrok mam utkwionyw Pierwszej Materialnej Torilu i powoli zapominam niektóre planarne niuanse.
Amnezjusz
Wysłany: Sob 23:59, 06 Maj 2006
Temat postu:
Mogę wypowiedzieć się tylko o wersji angielskiej, ale język nie robi aż tak dużego znaczenia
Lords of Darkness są podręcznikiem ciekawym, dla osób prowadzących swą grę w Zapomnianych Krainach jest podręcznikiem niemal niezbędnym. Co mi się w nim podoba. Po pierwsze mnogość organizacji dostępnych w książce, minusem można nazwać zbyt małą ilość onformacji o niektórych z nich. Co do NPC-ów to również nie mam się do którego przyczepić, przy Larlochu można było dodać jego 24 kamienie Ioun , troszkę podpakować i byłoby cacy
Mapki siedzib stoją na naprawdę wysokim poziomie(co zresztą jest pewna normą w nowszych wydawnictwach Wizardów jak np. w
Power of Faerun
.
Moim głównym zarzutenm jest to...że powinno być tego więcej(no bo np. niecałe dwie strony o takim Kraken Society to trochę mało) i mimo, że podręcznik ten jest jednym z lepszych dotychczas wydanych to pozostaje pewien niedosyt.
Planetourist
Wysłany: Sob 22:00, 06 Maj 2006
Temat postu: Władcy Mroku
No, czas znowu zacząć rozkręcać to Forum
Władcy Mroku pod koneic Kwietnia pojawili się w wersji PL. Co o nich sądzicie? Ja od razu mówię, że wg. mnie to jeden z najlepszych podręczników, które do tej pory widziałem (a sporo tego było). Więc po kolei:
1.Organizacje co do jednego (wśród tych, które już przewałkowałem) ciekawe i inne niż wszyskie. Pomroki okazały się bardziej aroganckie niż złe (czyt. podbiją Faerun, bo uważają się za lepszych, a nie, bo trzeba zrobić epicką kampanię
), Kościół Cyrica jest taki fajnie chaotyczny, a Kult Smoka... cóż, trzyma się dzięki księdze szalonego licza i tym, że w jakiś sposób smoki i ludzie potrafią na jej gruncie się dogadać.
2. Prestiżówki... cóż, to zdecydowanie najsłabsza częśc książki. Począwszy od Zhentharimskiego Podniebnego Maga (kolejny z konwencji "zróbmy tak, żeby BG mógł mieć smoczka"- tym razem wybór jest rozszerzony do innych powietrznych maszkar), a skończywszy na Rycerzu Ostrogi (Rycerz Wiary ograniczony do Cyrica, więc wtórne i mało fabuły, choć muszę przyznać, że na sesji tacy też się czasami przydają) nie mają zbyt rozbudowanej warstwy fabularnej, a ich moce są... dziwne
3. Reszta mechaniki z kolei stoi na wyskoim poziomie. Rozpiski typowych BN danej grupy na poziomach 1-10 na pewno pomogą wielu MG, męczących się do tej pory z rozpisywaniem takich "stworzonek", czary nawet niezłe (szczególną rewolucją jest Widmowy Pług, który słuzy nie do walki- jako ofenywny czar jest słaby- ale jako pomoc dla rolników), narkotyki też się przydadzą... mogę się przyczepić tylko do za słabego Larlocha (Który BTW ma w statblocku poważny błąd- posiada Budowę, mimo że jest nieumarły), w dodaktu korzystającego z bezsensownych epickich reguł z ZK:OŚnej księgi.
4.Mapki- to mnie oczarowało. Każda większa organizacja i kilka mniejszych mają szczegółowo rozpisane mapki siedzib, które aż się proszą o stanie się miejscem sesji (zwykle w okolicach 8-10 poziomu BG), po prostu cudo!
Oczywiście pozostaję otwarty na kontrargumenty i dyskusję.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001 phpBB Group
Chronicles phpBB2 theme by
Jakob Persson
(
http://www.eddingschronicles.com
). Stone textures by
Patty Herford
.
Regulamin